dissabte, 26 d’abril del 2008

Articles fets de dites

Avui m'agradaria demanar ajuda als lectors d'aquest blog.

Recordo, d'antuvi, un article de Josep M. Espinàs i un altre de Ramon Solsona fets d'una tirallonga de frases fetes encadenades, que resultaven divertits de llegir i alliçonadors de l'ús de la fraseologia popular.

Són articles, dels anys 80 em sembla recordar, ambdós publicats al diari «Avui», en les columnes que aquests autors hi tenien. La d'Espinàs crec que es deia «A la vora de...» i la de Ramon Solsona, que sortia a la contraportada, «Reflexions de sala i alcova».

M'agradaria recuperar-los, perquè vull fer un treball sobre articles o narracions fetes amb tirades de frases fetes encadenades. Algú em pot ajudar?

I ara que parlo de Ramon Solsona, vull agrair-li des d'aquí que s'hagi fet ressò del refranyer català-castellà en la secció La paraula del dia, que fa diàriament al programa El Món a RAC1, amb Jordi Basté. I deixeu-me que us recomani ferventment aquest espai.

Sovint resol dubtes sobre etimologies o origen d'algunes frases fetes i refranys i dóna pistes sobre paraules, mb amenitat i tractat sempre d'una manera molt i molt interessant. Cinc minutets diaris que podeu seguir des dels Poadcast de RAC1 que segur que no us deixaran indiferents.

Us ofereixo el tall del divendres passat, on parla del refranyer català-castellà (Gràcies, Xavi Moya, per posar-me sobre la pista!).

4 comentaris:

Puigmalet ha dit...

Moltes felicitats, individu!

La feina ben feta no té fronteres. Content has d'estar.

De fet, a mi em passa com al Solsona, que tampoc conec aquest Víctor Pàmies... ;-)

Víctor Pàmies i Riudor ha dit...

Però tu el coneixeràs, pollu de pota blava, I tant que sí!!!

Puigmalet ha dit...

Jo pas que el conec, l'individu Solsona...

Per cert, vas errat. La t per una ll i la l per una r.

Víctor Pàmies i Riudor ha dit...

Marranot!!