dimecres, 3 de setembre del 2008

Dites geolocalitzades

Què són les dites geolocalitzades o la Paremiologia tòpica? Doncs l'actualització dels refranys geogràfics o les dites tòpiques.

Us vaig prometre novetats aquest setembre i aquí teniu la primera: he obert un mapa a Google Maps per anar-hi inserint les dites tòpiques referides a municipis dels Països Catalans per poder fer una geografia paremiològica a vista d'ocell.

Agraïments: el meu àngel de la guarda, que de vegades va unes quantes passes per davant meu i em suggereix on invertir tooooot el temps del món que tinc a nous projectes. Gràcies, Joan!

Ara, de moment, podeu veure aquest mapa incrustat en aquest mateix apunt o clicant l'enllaç que us hi porta directament.

Li he de cercar una ubicació definitiva i no descarto obrir una paremiologia tòpica on ubicar-lo definitivament, amb classificació i índexs per comarques i municipis.

Temps al temps.

No cal que us digui que us agrairé qualsevol aportació que vulgueu fer a aquest nou projecte. Ho podeu deixar en els comentaris d'aquest article, o a través del formulari que he habilitat per aquest cas, o a través del correu electrònic, com sempre.

De moment, com a tast, ho obro amb 200 municipis.



Mostra un mapa més gran

14 comentaris:

Anònim ha dit...

Enhorabona, Víctor, quin goig que fa!!!

Tens alguna llista amb tots els refranys geogràfics per veure si te'n falta algun?

Víctor Pàmies i Riudor ha dit...

Doncs, no, Marc.

La gràcia és cercar el municipi i veure quins hi ha. :-)

No, bromes a part, hauré d'implementar un blog paral·lel amb l'estructura de municipis i les dites de cada lloc, que serveixi per llegir el mapa.

Però de moment no m'hi he pogut posar. I és que tampoc puc fer un blog nou cada setmana. :)

Puigmalet ha dit...

Un blog nou potser no, però que no ets capaç de fer un bloc nou...

L'invent és molt maco. I encara més ho seria amb un menú lateral amb els mil pobles catalans on poder veure què hi ha en cada cas.

El de "A Gavà t'hi pots cagar i a El Prat ja t'hi has cagat" crec que ja te l'havia dit. El trobes massa marranot que no el poses? Felicitats per la feina feta!

Puigmalet ha dit...

Que sí! Que això ja hi és! Però i per comarques? És per dir alguna cosa. :) Molt guai!

gercarreras ha dit...

Em sembla molt bona idea. Quina feinada! Ho he posat al blog de la classe, perquè ho vegin i consultin.

Víctor Pàmies i Riudor ha dit...

Afegits, pota blava! Sí que em sona que me l'havies dit.

He normalitzat la contracció del Prat, però. ;-)

En falten un fum! Tot just acabo de començar. Sort que m'ajudeu. :-)

Víctor Pàmies i Riudor ha dit...

Gràcies, Ger.

La millor promoció que puc desitjar és que en parleu bé els qui em visiteu.

He afegit el de Maó al mapa. Però em falten molts municipis de Menorca encara. A veure si s'animen a la teva classe!

Anònim ha dit...

Increïble, Google Maps es com el ull que tot ho veu, esta a tot arreu, fin i tot amb això. Salut!

Anònim ha dit...

T'ho deia perquè de Sant Julià de Lòria, per exemple, en tens un, però no sé si a cada localització hi ha tots els refranys de què disposes.

M'explico? Si jo clico a 'Sant Julià de Lòria', em sortiran tots els refranys d'aquest lloc?

Víctor Pàmies i Riudor ha dit...

Carlos, hem d'estar al dia i aprofitar les noves tecnologies al màxim. :-)

Víctor Pàmies i Riudor ha dit...

Marc, en el menú esquerre, per la configuració de Google maps surt el nom del municipi (títol) i la primera dita.

És possible que n'hi hagi més. Alguns municipis en tenen més i les he entrades, però només apareix la primera.

Si cliques al globus blau, se t'obre una bafarada en el mapa amb el municipi i les dites tòpiques que hi hagi, numerades.

A la llarga hi afegiré un enllaç a la viquipèdia i al refranyer si hi ha aquell refrany.

De Sant Julià, ara com ara només hi ha "Si a Sant Julià et vols escalfar, llenya al coll hi has de portar".

En tinc més a la base de dades, però no he tingut temps encara d'entrar-los tots.

Per cert, de justícia és recordar-ho, molts dels que tinc de la zona del Pirineu me'ls vas enviar generosament per correu electrònic. I van ser elsprimers que vaig afegir al mapa. Gràcies, maco! :-)

Jesús M. Tibau ha dit...

felicitats per aquest projecte i molts ànims!!!!!

Víctor Pàmies i Riudor ha dit...

Jesús M., no tinc cap informador de Terres de l'Ebre. Segur que tu en saps un munt de primera mà... ;-)

Anònim ha dit...

Contestant el teu comentari he fet una crida a la col·laboració en el teu projecte, espero que amb la promoció feta arribi. Salut!