dimecres, 26 de maig del 2010

Pel maig cada dia un raig - Presència - diumenge 21 de maig

Aquest diumenge passat, 21 de maig de 2010, Martí Crespo ha publicat un article sobre paremiologia a la revista Presència, sota el títol, Pel maig cada dia un raig.

Lliga la meva feina paremiològica amb el seminari que demà i demà passat faran a la Universitat de Barcelona sobre els refranys meteorològics a la Romània, Sesereme, organitzat des de Badare, per José Enrique Gargallo Gil.

Ja us he parlat abans de Badare i de Sesereme, dues bones iniciatives a tenir en compte en el món de l aparemiologia.

Martí Crespo em fa un retrat molt atractiu, la veritat. Potser massa i tot i penso que toca alguns punts claus de la meva biografia a la xarxa. Us deixo l'article en pdf per si el voleu llegir sencer.

20100521 - Presència - Pel maig, cada dia un raig

9 comentaris:

Allau ha dit...

Aiii! Has trencat la teva promesa de no mencionar cap parèmia fins que no s'acabi el gran "experiment". No comptis tots els "maigs" que arribin a partir d'aquest moment.

Víctor Pàmies i Riudor ha dit...

És que l'article s'ho valia. :-)

Puigmalet ha dit...

La primera frase ja resumeix el teu tarannà. No ho hauria escrit millor (i mira que n'he escrit d'escrits laudatoris sobre la teva persona...). Els teus amics estem contents.

Víctor Pàmies i Riudor ha dit...

Gràcies, manager! :-)

Galderich ha dit...

Víctor,
Què hem de fer perquè la Generalitat t'alliberi (malgrat les retallades) perquè tinguis temps complert a la paremiologia.
Segur que no et quedaries a casa mirant les mussaranyes!
A més, suposo que amb l'horari funcionarial tampoc pots participar en congressos...
En fi, em posaré al Facebock només per a muntar un grup que sigui: Jo també penso que el Pàmies necessita llibertat per a fer feina.

Víctor Pàmies i Riudor ha dit...

Galderich, si em prengués això que faig com una feina, potser no rendiria tant, ni ho fruiria tant. :-)

Ara, si em pogués dedicar full time (toooma anglicisme, a tu que t'agraden...) a buidar i treballar sobre la base de dades... llavors segur que arribo als 500.000 abans dels meus 50 anys (tres anyets).

Que potser també hi arribi, però hauré de córrer i dormir poc fins aleshores.

Anònim ha dit...

Parèmies, que l'has arriabt a conèixer en Gargallo? Va ser professor meu de filologia romànica a la UB. En vaig aprendre molt.

Felicitats per l'article!

Anònim ha dit...

Parèmies, que l'has arriabt a conèixer en Gargallo? Va ser professor meu de filologia romànica a la UB. En vaig aprendre molt.

Felicitats per l'article!

Víctor Pàmies i Riudor ha dit...

També el vaig tenir de Filologia Romànica, Burg. I el vaig anar a veure a la Universitat quan vaig conèixer Badare.

Demà aprofitaré per saludar-lo també a les segones jornades de refranys meteorològics de la Romània.

Però no crec que fóssim de la mateixa fornada. Jo el vaig tenir cap al 1987... o abans. :-)